دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
برگزاری اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان

حوزه/ مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان به همراه رونمایی از کتاب «گلستان هفتم» در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مهری غلامپور دبیر جایزه ادبی دو سالانه شهید محمد حسین حدادیان در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم اختتامیه این جایزه ادبی خبر داد و اظهار داشت: اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با حضور مسعود فرزانه مدیرعامل آستان قدس رضوی(به نشر)، پدر و مادر شهید حدادیان و جمعی از نویسندگان پنجشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۱۰ در سالن شماره ۸ باغ کتاب تهران با اجرای حاتم ابتسام برگزار خواهد شد.

غلامپور، سخنرانی پدر و مادر شهید حدادیان، اعلام اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره و تجلیل از آنها و همچنین رونمایی از کتاب «گلستان هفتم» را مهم‌ترین برنامه‌های اختتامیه دوره دوم جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان اعلام کرد و افزود: کتاب «گلستان هفتم» مجموعه‌ای است از ۲۲ داستان کوتاه که در اولین دوره جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان برگزیده شده‌اند، این کتاب از سوی انتشارات به‌نشر منتشرشده است.

وی ادامه داد: با این مضمون تقریباً اولین بار است که کتابی در قالب مجموعه داستان منتشر شده و می‌توان گفت تقریبا مجموعه داستانی که به فرقه ضاله و خرافات پرداخته باشد نداریم.

غلامپور با بیان اینکه قالب این جشنواره ادبی، داستان کوتاه است، عنوان کرد: این دوره از جشنواره در سه محور خرافات، شهادت در گلستان هفتم و فرقه‌های ضاله برگزار شد، در صورتیکه دوره قبل جشنواره که سال ۱۴۰۰ برگزار شد، فقط دو محور داشت و خرافات در این دوره افزوده شد.

دبیر جایزه ادبی دو سالانه شهید محمد حسین حدادیان، با اشاره به اینکه ۱۶۰ اثر در این دوره به دست ما رسید، یادآور شد: از این تعداد، ۱۴ اثر به مرحله نیمه نهایی رسیدند که همه این ۱۴ اثر در کتاب دوره بعدی جشنواره چاپ خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آثار دریافتی در دومین دوره این جشنواره نسبت به دوره اول بالاتر است، ابراز کرد: کمیت این دوره افت کرده کرده، اما کیفیت بهتر شده، ما در دوره اول حدود ۲۶۰ اثر داشتیم البته بخش کودک و نوجوان در دوره قبل لحاظ کرده بودیم که کیفیت آثار پایین بود، به همین دلیل بخش کودک و نوجوان را در این دوره حذف کردیم و فقط داستان کوتاه بزرگسال پذیرفتیم.

غلامپور تصریح کرد: جوایز نقدی برگزیدگان دوره دوم جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان به ترتیب به مبلغ ۱۴، ۱۲ و ۸ میلیون تومان همراه با لوح است که این جوایز و هزینه کل این جشنواره توسط پدر و مادر شهید حدادیان تأمین می‌شود، در حقیقت این جشنواره نذر فرهنگی خانواده شهید حدادیان است و برای برگزاری آن هیچ کمکی از هیچ سازمان، نهاد و ارگانی قبول نکردند.

دبیر جایزه ادبی دو سالانه شهید محمد حسین حدادیان، خاطرنشان کرد: شهید محمد حسین حدادیان متولد ۱۳۷۴، دانشجوی رشته سیاسی و بسیجی بود که در سال ۱۳۹۶ توسط گروهی از فرقه ضاله با شلیک ۶۰ گلوله و ضرب و شتم به شهادت رسید، تعدادی از اعضای این فرقه در خیابان گلستان هفتم با اتوبوس از روی سه نفر از مأمورین رد شدند، شهید حدادیان و دوستانش که از بسیجیان آن منطقه بودند برای متفرق کردن آنها تلاش کردند و سرانجام به شهادت رسیدند.

وی، شهید حدادیان را پرچم و نماد مبارزه با فرقه‌های ضاله دانست و تأکید کرد: پدر و مادر این شهید برای آگاه کردن افراد به خصوص جوانان و نوجوانان نسبت به فرقه‌های ضاله اقدام به یک نذر فرهنگی کردند که بعد از تلاش‌های زیاد، نذرفرهنگی در قالب جایزه ادبی دو سالانه شهید محمد حسین حدادیان در سال ۱۴۰۰ شکل گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha